|
Sv: Kveldsmat
Nei, har ikke diabetes, men det er nok ikke langt unna...
Var hos lege flere ganger for å teste meg, men fikk aldri vite noe annet enn at jeg ikke hadde diabetes. Hadde dårlige perioder på 3-4 dager hvor blodsukkeret fløy opp og ned. Periodene kom 2-3 ganger i måneden trur jeg.
Var nok ikke så heldig med valget av lege, siden jeg verken fikk vite noe mer, eller noe som helst forslag til hvordan jeg skulle få det bedre. Har ikke vært hos lege på et par år nå, og kommer til å bytte fastlege før neste besøk.
Regner med at tilstanden min har ett eller annet navn, selv om jeg ikke har diabetes. Tipper jeg ville fått diagnosen diabetes etterhvert hvis jeg ikke hadde kutta ned på karber.
Er fortsatt ganske følsom overfor sukker og karber generelt. F.eks. kan det begynne å krible litt ekstra hvis jeg får i meg en kaffekopp for mye, og da pleier det å roe seg hvis jeg drikker litt vann. To glass vann pr. kopp kaffe er jo en bra regel, som en eller annen her inne foreslo.
Måtte dra hjem fra bryllupet til kompisen min fordi jeg hadde fått i meg for mye kaker og kaffe og følte meg helt utafor. Da er det litt kjipt å ikke vite hva som skjer, eller hva man kan gjøre for å unngå at det skjer...
Men etter at jeg oppdaga lavkarbo, og satte meg litt inn i hva forskjellige næringsstoffer gjør med kroppen, holder jeg jo dette i sjakk ved å spise riktig!