Jaja, jeg har ikke sett 70 tallet på vekta engang jeg siden ungdomsskolen...
Men forhåpentligvis endrer det seg i løpet av et år eller så....
Hmm, vanncyster er jo også et kjennetegn på pco.. Jeg er veldig skeptisk til leger på det feltet. Var inn og ut av diverse ultralyder og blodprøver fra jeg var 17 uten at noen fant ut noe. De bare konstaterte at jeg hadde uregelmessige blødninger og ferdig med det liksom. Hadde nesten ikke hørt om det engang, og definitivt ikke i forbindelse med undersøkelsene, før ei spesialist jeg var hos for å sjekke noe annet på blodprøver sa, etter å ha kastet et blikk på meg: "Det er ikke vanskelig å se hva som gjør at du kommer hvertfall. Er det lenge siden du fikk konstartert PCO?" Jeg skjønte ingenting og så ut som et spørsmålstegn, så hun måtte forklare meg alt. Da falt endel ting på plass, og jo mer jeg har lest om det, jo bedre skjønner jeg at det stemmer ja. Det syns jo til og med på utsida, så.. Og da var jeg 26. Så det tok altså nesten 10 år å finne det ut. Og faktisk er det jo minst 5% av befolkningen som har det i større og mindre grad, selv om ikke alle har kroppsfasongen som gjør at man ser det (kraftig overkroppp og smale "guttehofteer).