Tråd: Vekt og sånn
Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-04, 17:30   #12
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg er sjekket for både insulinresistens og PCO, - negativt.... Jeg hadde en periode for 12 år siden hvor hormonene mine var helt på bærtur. I den perioden levde jeg som (høyst uffrivillig) nonne etter nylig samlivsbrudd. Begynte pkutselig å legge voldsomt på meg, - hadde en del blødninger....Var til den årlige kontrollen hos gynekolog og han skjønte ikkeno. Blodprøven viste at jeg var gravid men det var ingenting der !! På ultralyd på sykehuset trodde de at jeg var gravid utenfor livmoren - de så "noe"... men kunne ikke si hva det var. Selv om jeg hårdnakket påsto at det i tilfelle måtte være bli jomfrufødsel - hadde jo ikke drevet med slike aktiviteter på over 6 mnd !! Det viste det seg at jeg hadde en pen liten klase med vanncyster i bukhulen. Hver del på størrelse med en gammeldags femøring i diameter. De kunne ikke opereres bort på grunn av hvor de lå, og jeg skulle få cellegift isteden. Men plutselig forsvant de av seg selv, - og blodprøvene ble normale. Jeg hadde 0-lagt på meg 15 kilo på 3-4 mnd og har vel egentlig ikke sett 50-tallet på vekta siden da........ Har stort sett spist lavkarbo hele tiden, og var nede på 67 kilo etter gallestensproblemer for 2 år siden. Så sluttet jeg å røyke, og den lille 10% med nikotinrelatert forbrenning forsvant *svusj* så var jeg oppe i 80 kilo gitt..... på ca. 1/2 år...... La bort "syndene" mine, - salt laktis, salte padder og Freia Melkesjokolade, - og gikk ned et par kilo. 27. juli 2003 startet jeg Atkins strikt induksjon.......da var jeg 78.5 kilo.......
På dette grunnlaget (og symtomlista mi) har jeg blitt sjekket for alt mulig, - det har blitt tappet adskillige liter, det har blir skrapet, operert, tisset på glass, - ja i det hele tatt, masse prøver som er sendt til laboratorier i inn- og utland. Haukelands hormonlaboratorie er sikkert drittlei prøvene mine.....

Skal til ny kontroll snart........ og nye prøver !!