*sukk*
Jeg tror jeg må være den treigeste her inne. Har hva Atkins kaller høy metabolsk motstand, dvs. at kroppen min stort sett nekter å gi slipp på kiloene uansett hva jeg gjør. Jeg har slitt med lavt stoffskifte i mange år. Har tatt Thyroxin/Levaxin for det. Etter at jeg begynte seriøst på Atkins igjen ble jg enig med legen at jeg kunne slutte med medisinenen fordi blodprøvene ble "normale", -og fordi med/uten medisiner ikke gjorde noen forskjell i allmentilstanden (les: uansett hva doser jeg tok av medisinen ble jeg ikke bedre). Jeg har nok et stoffskifte problem allikevel, og ved neste kontroll har jeg med hauger og lass av doumentasjon om/på Armour, som er en naturlig stoffskiftehormon (takk til mam for all info og linker). Jeg har veldig veldig lav forbrenning også, - og har brukt nesten 1 og 1/2 år på de kiloene jeg har tatt av. Bortsett fra at jeg har bortimot alle symtomene som finnes på symtomlista for lavt stoffskifte, føler jeg meg i veldig god form i forhold til hva jg gjorde før, - og SER mye bedre ut også. Hud & hår etc. For meg er det ikke vektnedgangen som betyr mest, - det er følelsen av velvære og vissheten om at jeg har lykkes med å legge om kostholdet skikkelig denne gangen. Jeg har uansett ikke mange kilo igjen til målet. Det som trengs mest er å stramme opp de kiloene jeg har !!