Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-07, 17:55   #25
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg blir så fortvila....

Ser ut som du alt har tatt av 24,5 kg! Det er jo kjempeflott! Hvor mye har du igjen å ta av? Ser at du har som mål å være ferdig med kuren 14. juni. Årsak??
Kanskje det er lurt for deg å ta en pause nå og heller starte opp igjen om noen mnd.
Prøv da i mellomtiden å spise magrere, men legg til alle typer grønnsaker, magre melkeprodukter, litt frukt , bær og unn deg litt godt grovt brød og en potet iblant. Dette er kost du også kan fortsette med når du er ferdig med kuren. Prøv å finn den lavkarbokosten som du trives med, det er veldig viktig for at du kan bevare det flotte vekttapet ditt!
Etter pausen starter du opp igjen med nytt mot og nye krefter!

Ellers har jeg her en god variant av blomkålen
"POTETSALAT"
1 stort blomkål ca 600g
150 g vårløk
50 g rødløk([+1 hvitløksfedd istedet for, eller i tillegg til rødløken)]
200g creme fraiche eller rømme
100g majones
Salt/pepper etter smak.

Del opp blomkålen i små fine buketter. Skjær stilkene i små biter. Kok til det såvidt er blitt mørt (det skal være litt motstand.) Avkjøl under rennende vann.
Skjær opp vårløken og finhakk rødløken. Bland alt sammen med majones og creme fraiche. Smak til med salt og pepper.
Jeg synes den blir best når den står ca 1døgn. Kan dessuten godt oppbevares i kjøleskapet noen dager.
Kjempegodt til grillmat m.m.!

....og disse OE Polarbrød på linken under er kjempegode og svært anvendelige!
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11874
Håper det smaker!
Lykke til!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat