|
Sv: Helt ny her inne....
Opprinnelig lagt inn av Prinsessa, her.
Tusen takk for svar!
Jeg har ikke holdt på lenge med dette lavkarbo opplegget er helt i startfasen, så jeg regner med at jeg har noen harde uker foran meg når alle glukoselager er tømt...
Men det er virkelig en utfordring med å finne mat som ikke er sukret synes nå jeg da. Det er jo stivelse/ sukker i omtrent alt jeg finner, tilogmed den "kokte" skinka jeg kjøpte på butikken, der hadde de tilsatt druesukker av alle ting.. blei forbannet må jeg innrømme.
Skal ned ca 60 kilo for å nå målet mitt. Har klart det før, så jeg skal prøve å klare det igjen.
Jeg er vel det man kan kaller en klassisk jojo slanker....men nå er jeg bare så utrolig lei av det.
Vann... ja jeg prøver å drikke mye, men er ikke så flink... er glad i te.. så jeg får jo litt der...
Hilsen Prinsessa
Det som er så fint med lavkarbodietter (synes i alle fall jeg) er at i motsetning til de fleste andre måter å slanke seg på, så holder du deg mett hele dagen, kroppen får aldri en sjanse til å bremse ned på forbrenninga på grunn av sult! Dette er en stoor fordel!
Det er vel grunnen til at så mange blir jojo-slankere, man er rett og slett ikke tilfreds på menyene som er i de klassiske diettene, og går lett tilbake til "gamle synder" etter endt mål.
Om du ser litt nøyere etter i butikkene, og kikker litt mer på de mer rene matvarene, så har du mye å velge mellom, du har egg, fisk (fileter og hele fisker), rent kjøtt (biff, koteletter, farse), de grønnsakene med minst mulig karbo (brokkoli, spinat, blomkål). Og så videre.
Jeg vet ikke hundre prosent hva Skaldeman anbefaler, men det er snakk om mest mulig rene produkter, som de jeg nevnte ovenfor, samt smør, fløte, rømme og ost. Og minst mulig grønt i starten. Det jeg vet.
Og seksti kilo er vel ikke langt unna det Skaldeman selv gikk ned, så da vet du jo at det funker! At man tror på det, mener jeg er essensiellt!
I starten kan det virke litt umulig å forstå hva man skal spise, men om du kikker litt rundt på oppskrifter her på forumet så kan du få masse inspirasjon av de herligste retter!
Når man stenger noen dører åpnes det nye
Når det gjelder te, så husk på at te med koffein er vanndrivende, og da må man drikke mer vann.
Jeg har alltid en vannflaske i veska, på skrivebordet, i kjøleskapet, på den måten går jeg aldri tom!

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|