Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-07, 15:57   #17
Icerus
Medlem

Icerus sin avatar

Medlem siden: May 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Icerus er ny på veien

Sv: Hva er det som gir motivasjon?

Røyking:
Har røykt i ca 10 år tilsammen. I 2004 bestemte jeg meg for å slutte å røyke på jobben, det gikk greit. Selv om jeg hadde noen tilbakefall fungerte det bra. I 2006 skulle jeg gå over til kun fest røyk. Det klarte jeg. Men nå ved overgangen til 2007 sa jeg at nok var nok. Og bestemte meg for å slutte helt. Siste røyk var 31/12/06.

Motivasjonen for meg var kondisjonen og perstasjon på håndballbanen. Samt at en i familien fikk kreft og sluttet å røyke på dagen. Jeg sluttet selv ca 1/2 år senere.

Ellers, vektnedgang. Motivasjonen til å spise lavkarbo er kontroll over maten samt at en ser resultatet gangske raskt. Noe som for meg får meg til å klare å holde ut, hvor jeg ellers ville sprukket.

Nå har jeg gått på sprekk etter sprekk fordi jeg skulle prøve meg på andre dietter, eller var litt "dårlig". Prøvde meg på Linndberg, det var ikke noe for meg ettersom jeg følte at jeg ikke hadde kontroll over vekttapet. Gikk opp i stedet eller stod på "standby". Så nå er jeg over på atkins igjen, ettersom det er den jeg føler at jeg kan kontrollere best selv.

Icerus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (atkins/ketolyse inspirert) Svar med sitat