Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-07, 20:31   #1
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Hva er det som gir motivasjon?

Jeg håper noen har lyst til å diskutere dette (for meg interessante) temaet.

Jeg tenker på motivasjon til å legge om vaner til noe man vet er bedre for en selv. Slutte å røyke, mosjonere, spise sunt osv.

Hva kommer det av at noen storrøykere bare slutter å røyke uten videre, mens andre prøver og prøver og prøver uten å klare å finne "motivasjon". Jeg forutsetter her at man har et ønske om å legge om vanene.

Jeg selv hadde flere mislykkede forsøk på å slutte å røyke før jeg til slutt klarte det etter et sykehusopphold hvor jeg var avskåret fra å røyke i 10 dager. Hvorfor har jeg ikke (som så ofte tidligere) begynt å røyke igjen?

Jeg har også hatt mange mislykkede forsøk på å gå ned i vekt. Jeg mener selv jeg at jeg nå til slutt har klart å legge om kostholdet til et jeg kan ha resten av livet med god helse. Hvorfor klarer jeg nå å holde meg unna sjokolade og cola?

Jeg tror ikke vi klarer å finne "den endelige sannheten" om hva som gir motivasjon, men kanskje vi kan finne noen fellesnevnere?

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat