|
Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?
Heia Bringebæra!
Du trenger bare å huske på at du skal spise til du blir mett. Du må ikke være "redd" for eggene, de er forlengst "frikjent" for både kolesterol-anklagene og alt mulig annet rart. Hvis du trenger tre eller fire egg, så spiser du det Men det er også lurt å gjøre som photobscura sier, å vente 10-15 min etter du har spist en porsjon, for å kjenne etter om du virkelig er mett.
Når jeg spiser egg og bacon så bruker jeg ofte å lage eggerøre av eggene, med masse revet ost oppi, og en dæsj kremfløte, som jeg steker i meierismør. Og baconet jeg bruker er sånn Skogsbacon fra Gilde, som har omtrent centimetertykke skiver...... Det enste jeg trenger å passe på når jeg spiser sånn feitmat det er at da må jeg holde meg unna absolutt alt som inneholder mel eller sukker, hvis ikke så begynner jeg å legge på meg av den feite maten. Det er altså melet og sukkeret som hjelper kroppen å legge på seg fettet. Hvis mel eller sukker ikke finnes i kroppen så kommer bare det fettet du spiser rett ut igjen, samtidig som det tar med seg mer fett, fra kroppen, på veien, (veldig forenklet fortalt).
Noen ganger, når jeg er i det humoristiske hjørnet, så tenker jeg at jeg sier til den feite maten min når jeg spiser den: "Kom inn her en tur, du nå, og så tar du med deg noen av kompisene dine ut igjen når du går." Heheh.