|
Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?
Ang. min framgang o.l. må jeg først si at jeg har ingen andre helseproblemer og går heller ikke på noen form for medisiner av noe slag. Dette har ofte endel å si for valg av kostholdsfilosofi.
For to år siden gikk jeg også på Lavkarbo/Ketolyse, og tok av 19 kg på tre måneder. Men så begynte jeg på en type medisin som heter Tolvon, (etter råd fra legen), og så stoppet alt opp. Vekta begynte meget raskt å gå opp igjen, selv om jeg fortsatt var på Ketolyse....så da ga jeg jo mer eller mindre opp, kan man si.... En av bivirkningene ved denne medisinen er jo risiko for vektoppgang, men på den tiden trengte jeg den virkelig, så da fikk vekta komme i andre rekke en stund.
De siste to årene har jeg begynt så smått å forbedre mitt forhold til kosthold, matrutiner og sukkerinntak. Jeg har alltid vært veldig slepphendt med matrutiner; flyttet hjemmefra i veldig ung alder og har latt det meste med mat og måltider gått på halv tolv i over tyve år. Det gikk helt fint det, frem til jeg fylte 30, og så #BANG-KRÆSJ# la jeg på meg 30 kilo på null og ingen tid. Tror nok det var sånn at forbrenninga bare takket for seg, på en måte, for jeg spiste ikke noe anneledes enn før.
Nå på nyåret kjente jeg meg klar for å begynne på Ketolyse igjen, siden jeg vet at denne kuren funker bra for meg. Jeg går gudsjelov ikke på noen medisiner lenger, så det skal ihvertfall ikke stå i veien for meg denne gangen. Det som gjorde det lett for meg å starte opp denne gangen var at jeg ukependler til et bittelite sted hvor jeg må kjøre to mil bare for å få kjøpt et brød, og da ble det ganske enkelt å bare klare seg uten. Snedig ekstra drahjelp, det!
Nå har jeg gått på ketolyse i en uke, og har gått ned fem kilo på å spise egg og bacon, røykalaks og koteletter, fløte og meierismør, -og jeg er så stappmett hele tiden at jeg holder på å dø! Ikke har jeg lyst på noe snop eller snacks heller -suget regulerer seg sjøl etter noen dager uten sukker og raske karbohydrater.
Nå må det også nevnes at Ketolysekuren passer best for folk som trenger å ta av mer enn 10 kilo, det står ihvertfall det i Ketolyseboka. Men som sagt så må du lese litt rundt og finne ut hva som passer best for deg og din livsstil.
Det er ihvertfall ikke mye stress å følge Ketolysekuren. Kuren er lagt opp etter norske matvarer som du kan kjøpe i alle norske butikker. De første par-tre dagene må man veie grønnsakene for å lære seg hvor mye karboer man får i seg, men etter det går det av seg selv. Det beste er at man spiser helt vanlig, normal norsk mat. Man skal ikke stresse med å finne tusen avanserte ingredienser hele tiden, á la "koriandermarinert blekksprut med innbakt bok choy i appelsinsaus", heheh Skjønner?!
Jaja, HUFF, dette ble laaangt, det.
Håper ikke jeg har gjort deg ultra-forvirra nå, da
Fortsatt fin dag til Bringebæra!