Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-07, 12:16   #14
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mulig å kombinere noe ala Grete R. og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Bringebær, her.

"Problemet med fettet" er at jeg ikke helt klarer å forstå at jeg skal spise fett... Jeg har såvidt vært borti Grete R., og både den filosofien og andre type dietter forteller at man skal velge lett, og nå skal jeg plutselig velge fett.

I den forbindelse lurte jeg på om det vil være skadelig/bortkastet/uten betydning å kombinere lavkarbo og et kosthold ala GR.

Lite karbohydrater, lett produkter osv.
Jeg har gjort det i en uke, før jeg oppdaget dette flotte forumet, og leste meg til litt mer info. Nå lurer jeg altså på om det jeg gjør er helt fjernt

Du, dette har jeg full forståelse for!
Men jeg tror en kombo av GR og lavkarbo kan gjøre det vanskelig for deg!
Når jeg begynte med lavkarbo så syntes jeg det var fryktelig vanskelig å skulle bytte ut margarin med meierismør, lettprodukter og fettresduserte produkter med de naturlige, etc... Og i starten kunne jeg til og med synes det var litt ekkelt med fet mat.
Skjønner nå at det har med omverdenens meninger å gjøre. Det er litt stas å si æsj til majones og smør, fordi det oppfattes som en dydig sunnhet..
Men den livsstilen som moderne tider har gitt oss, tror jeg har bedøvet sansene våre en del, så når man først skjønner hva ORDENTLIG og NATURLIG fett faktisk gjør for oss, og historien langt tilbake om hvordan folk har levd tidligere, så blir det letter å forsone seg!
Og husk at kunnskap er det mektigste våpen! Her inne kan du lære veldig mye om mangt, og når man vet mer, så kan man også gi gode argumenter for hvordan ting fungerer på en måte som kan få folk til å åpne øya. Men ikke forvent for mye av folk, vi har en lang historie med fettangst...
Jeg har lært meg til å si til folk at jeg har kutta ut sukkerholdoge varer, at jeg er intolerant for hvete, og rett og slett har gått over til ren mat, og føler meg fantastisk som et resultat av det. At det hjelper ellers, ser jo folk med det blotte øyet
Det er ikke så lett å skulle rokke på vedtatte sannheter, som egentlig bare er sannheter fordi de er repetert så mange ganger at folk til slutt tror på det.

For å prøve å hjelpe deg litt har jeg funnet noen linker som kanskje kan fortelle deg noe om hvorfor fett ikke er så farlig, i riktige former.
Håper det kan oppklare litt for deg
http://forum.lavkarbo.no/showthread....for+spise+fett

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat