Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-07, 11:08   #1
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Komme over et platå med Skaldeman

Jeg skal ned 35 kg. De første 23 kiloene gikk jevnt og trutt med ca 1 kg i uken fra august 06 til januar 07. Ved juletider 2006 begynte jeg å spise grønnsaker - jeg var da ca halvveis i vektreduksjonen. Etter introduksjonen av grønnsaker i måltidene fortsatte vekten ned i samme tempo i flere uker. I siste halvdel av januar 07 stoppet vektnedgangen helt opp. Jeg kuttet ut grønnsaker igjen uten at det hadde noen virkning. Smørte meg med tålmodighet uten at det heller virket.

Etter 4-5 uker med stillstand bestemte jeg meg for å innføre en "sommer" som Skaldeman beskriver i boken sin. Jeg spiste mye karbohydrater i en uke. Frukt, bær, pasta, litt potet og faktisk 100 g sjokolade i løpet av en uke. Drakk appelsinjuice, samt en afterski-øl hver dag (denne uken var jeg på vinterferie i alpene med skikjøring hver dag).

I løpet av denne uken la jeg på meg 2,5 kg. Disse kiloene var som forventet, og besto nok i hovedsak av vann fordi karbohydrater binder vann i kroppen. 3 dager etter at jeg var tilbake på Skaldeman-kost var disse 2,5 kiloene borte igjen. Etter enda 3 dager er ytterligere 1,5 kilo forsvunnet.

Dermed ser det ut til at vektnedgangen er på sporet igjen, og at Skaldemans metode for å bryte et gjenstridig platå virker etter planen for mitt vedkommende!

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat