|
Komme over et platå med Skaldeman
Jeg skal ned 35 kg. De første 23 kiloene gikk jevnt og trutt med ca 1 kg i uken fra august 06 til januar 07. Ved juletider 2006 begynte jeg å spise grønnsaker - jeg var da ca halvveis i vektreduksjonen. Etter introduksjonen av grønnsaker i måltidene fortsatte vekten ned i samme tempo i flere uker. I siste halvdel av januar 07 stoppet vektnedgangen helt opp. Jeg kuttet ut grønnsaker igjen uten at det hadde noen virkning. Smørte meg med tålmodighet uten at det heller virket.
Etter 4-5 uker med stillstand bestemte jeg meg for å innføre en "sommer" som Skaldeman beskriver i boken sin. Jeg spiste mye karbohydrater i en uke. Frukt, bær, pasta, litt potet og faktisk 100 g sjokolade i løpet av en uke. Drakk appelsinjuice, samt en afterski-øl hver dag (denne uken var jeg på vinterferie i alpene med skikjøring hver dag).
I løpet av denne uken la jeg på meg 2,5 kg. Disse kiloene var som forventet, og besto nok i hovedsak av vann fordi karbohydrater binder vann i kroppen. 3 dager etter at jeg var tilbake på Skaldeman-kost var disse 2,5 kiloene borte igjen. Etter enda 3 dager er ytterligere 1,5 kilo forsvunnet.
Dermed ser det ut til at vektnedgangen er på sporet igjen, og at Skaldemans metode for å bryte et gjenstridig platå virker etter planen for mitt vedkommende!
|