|
Sv: Flunk ny på induksjon!
Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.
Lurer fortsatt på greier jeg. Har funnet ut en del ting i mellomtida.
Men nå lurer jeg på:
*Hvor ofte bør man teste seg med ketostix? (Jeg testa for første gang i dag, og var i medium ketose Så da har jeg forhåpentligvis gjort noe riktig, samt at jeg ikke er dehydrert!)
*Jeg har funnet ut at magnesuim og kalium er mineraler (kjøpte seltin her om dagen!) Men hva er det de gjør for kroppen?
*Jeg drikker jo innimellom såpass som tre fire liter vann om dagen. Jeg springer seriøst på do hundre ganger om dagen! Kanskje et dumt spørsmål, men det går jo litt opp og ned det der. Men vil det bedre seg? Eller er dette noe jeg bare må venne meg til?
1: Trenger ikke teste så veldig ofte. Jeg gjør det 1-2 ganger i uka. Og av og til ellers viss jeg tviler på om jeg er i ketose. (og det har jeg alltid vært)
2: Magnesium: Stor betydning for energiomsetningen i kroppen.Sannsynligvis det viktigste mineralet når det gjelder kroppens evne til å skaffe energi.(Ketolyseboka s. 55/56)
Kalium: Det har betydning for muskelvekst, hjertet og nevesystemet.(Ketolyseboka s. 55)
3: Jo mer vann man drikker, jo mer må man på do.. Men tenk på så flinke vi er til å skylle ut avfallstoffer når vi drikker mye vann... Man venner nok seg til det etterhvert...

|