Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-07, 13:14   #7
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Finner ikke OE wraps

Opprinnelig lagt inn av Nett, her.

Men disse inneholder vel endel karber?? På min pakke med bokhvetemel står det 76,0 pr 100 g.

Nå er vi mere opptatt av fordelingen mellom næringsstoffene, enn det eksakte karboinnholdet på OE, men med ca 10 wraps så skal det være ca. 6 gr karbo pr wrap.

Men bruker du f.eks. bakemiksen til Torkil, så blir det betydelig mindre karber i dem da.

Ellers kan du også bruke sammalt hvete, grov eller havremel mv. om du ikke har problemer med gluten.

Bokhveten er spesiellt tiltenkt de som reagerer på gluten i vanlig mel, også i Torkils bakemiks, som inneholder myseprotein og ren gluten.

Håper dette ga deg litt svar på¨det du lurte på.

PS
Bruker den samme røra til vafler og. På mitt vaffeljern fra Wilfa med konet bunn er det 6 hjerter, så med 10 hele vafler, blir det bare ca 1 gr karbo pr vaffelhjerte.
DS

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat