Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-07, 10:56   #22
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Kva gjer eg feil???

Hei
Det virker som om det er fokusert litt for mye på karbohydratmengden og kanskje er fettinntaket glemt ?
Spiser man magert altså rent kjøtt og mager fisk og mager ost (altsammen består av rent protein) og lite fett men overholder sine 15 gram KH (som etterhvert kan økes til 20-30 gram) vil følgende skje.

Overskuddet av protein vil bli nedbrutt til aminosyrer. Disse vil forbrennes i leveren. ALLE aminosyrer består av ett glukosemolekyl (KH) og aminer. Når aminosyrene forbrennes skaffer kroppen seg sukker fra aminosyrerne og utskiller aminerne med urinen. Dette kalles glukoneogenese.
På denne måte kan et stort inntak av protein kvele ketosen.

Siden vi bare kan spise karbohydrat i begrenset mengde og protein i rimelige mengder er det bare fett igjenn å spise - så spis fett!

I praksis er det ikke så innfløkt. men tenker man "spis magert" går det galt.
Håper dette var litt oppklarende for dere (som jeg selv) som etter det 7. Grete Rhoede kurs. i starten av ketolysekuren nesten ikke kan få seg selv til å spise mye fett
LYKKE TIL

Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat