Tråd: Hvor lenge?
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-07, 12:34   #18
Spungeworthy
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2006
Alder: 52
Spungeworthy er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge?

Er på min andre lavkarbo-periode.

Bestilte Skaldeman-boka i januar 2006, og begynte å spise deretter allerede dagen etter, og så meg ikke tilbake før jeg ramla utpå karbokjøret når sommeren kom. Da hadde vekta gått fra ca 118 og ned til rundt 100. Prøvde å begrense karbo-inntaket, men det sklei litt ut på sensommeren og utover høsten. Så jeg gikk opp noen kilo igjen.

Prøver nå på en ny giv, og føler at jeg har enda bedre motivasjon nå, siden jeg har erfart hvordan det er å leve med lavkarbo, og hvordan det fungerer i sosial sammenheng. Og moralen er selvfølgelig: DRIT I HVA FOLK SIER. Har du et kosthold som fungerer for deg, så kjør løpet!

Har begynt i et fysisk ganske krevende jobb, og er overrasket over hvor bra det går, uten at jeg putter i meg stort med karber. Stort sett er det bare grønnsaker, litt remulade, og nøtter som kveldskos som utgjør karboandelen. Har vært altfor mye fester denne vinteren, noe som har gjort at vekta har gått litt tregt nedover. Ikke lett å si nei bestandig..

Og når det gjelder å bli matlei, har jeg den evnen at jeg kan spise det samme hele tida uten å bli lei!

*Første delmål: 100 kg før ferie 1.april
*Neste delmål: 90 kg i løpet av sommeren

Spungeworthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat