Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-07, 10:47   #2
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Noen med cøliaki her?

Har du cøliaki, så er det mulig å påvise det uanset tom tarmen er påvirket eller ikke så vidt jeg vet. hoss meg så i allefall tarmen fin ut da de tok biopsi
Er det mistanke om cøliaki så bø du utredes med gastroscopi,hvor det taes biopsi av tarmen, og evt blodprøver. Dette gjøres nok kun ved mistanke og om du har symptomer. Det er noe du bør diskutere med legen din i så fall.

Cøliaki er jo en tilstand hvor tarmen reagerer på gluten i mel og kornprodukter.så selvfølgelig vil det bli bedre ved lavkarbo hvor dette unngåes. Du vil vel så vidt jeg vet få en del symptomer om det er dette du har, og jeg vil tro legen går etter disse symptomene heller enn at thyroxintablettene dine ikke gir deg bedre effekt når han mistenker cøliaki. Du er jo innenfor normalområdet med den dosen du tar, så det er jo mulig legen er fornøyd med det, og synes du har en "bra nok" virkning av tablettene selv om du ikke synes det selv

håper uansett du finner ut av det.