Tråd: Speltmel?
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-07, 04:01   #9
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 70
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Speltmel?

Peppes speltbunner er dessverre ikke noe alternativ for oss. Synd, for jeg tenker egentlig at lavkarbolivet er en stadig kamp for å finne ut hvordan vi skal lage pizzabunn. . . Sånn egentlig!

Men jeg spiser egentlig bare pizza to ganger i året - dvs, da MÅ og SKAL det være pizza. Det er 1) den norske og 2) den internasjonale finalen i MGP. ()

Jeg har eksperimentert litt, men jeg må innrømme at jeg aldri har prøvd f eks Isets bunn - med masse egg og sånn.

Jeg har lagd bunner av bakemix ++, havremel ++, glutenmel ++. og så videre. . .

Ender opp med å ta en liten bolle av den vanlige deigen som jeg lager til de andre, når den ikke har fått alt melet oppi, og tilsette noen blitzede havregryn, litt spelt, og litt av hvert ellers . . . Og så kjevler jeg den syle, syle tynn. Og dynger på med fyll.

Jo mindre "ellers" jeg kan tilsette, jo mer pizza blir det.

Men nå er jo jeg på lifetime maintenance, da. Muligens burde jeg være på noe helt annet - burde tatt meg en Nille-uke nå, for jeg trenger å gå ned de siste kiloene.

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat