Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-07, 11:46   #17
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flunk ny på induksjon!

Hei Nille, takk for svar! Jeg drikker sjelden vin hver dag. På sommeren er det mer sannsynlig.
Uansett så skal ikke jeg drikke noe som helst på to uker, nå
Tror det skal gå lett. Skal ha en mindre operasjon på mandag, og da må jeg regne med en ukes rekonvalens. Det blir en utfordring! Mannen må lage middag en uke, så jeg lurer på å lage noen enkle retter som kan fryses ned.
Jeg blir også totalt inaktiv en uke med tanke på det. Men jeg regner med at kroppen da ikke trenger så mye mat som den ellers ville gjort.
Jeg bare antyder her, håper jeg har rett i noe av det jeg skriver.
Nå er det min tredje dag på induksjon, og jeg synes det går strålende
Regna ut at jeg hadde spist ca 10 g karber i går, og det er fint, for da kan jeg fylle på med litt mer grønt!
Men jeg lurer fortsatt på dette, da:
*Vitaminer og sånn. Dette er hva jeg tar fra før: ølgjærtabletter (b-vitaminer i mange former, også pga av hårvekst) mulitvitaminer fra helsekost (jeg ba om den med mest mulig gode greier i!) c-vitaminer fra matbutikk, møllers tran. Jeg har ikke noen problemer med søtsug å snakke om, så slutta med krom da det ikke virket til å ha noen funksjon. Er ellers blitt rimelig sunn og frisk. Men det er vel en del man trenger i tillegg når man går på induksjon.
*Lavkarbo generelt. For de som vet litt hvem jeg er fra før, så har vel de fleste fått med at jeg har gjort en "lavkarbisk" omveltning av kostholdet uten å følge en spesiell filosofi, og fikk gode resultater (minus godt over 20cm i vitale mål -bryst, midje, mage), helt til jeg nådde et platå, derfor jeg setter min lit på Atkins nå! Vil det for meg være en fordel at jeg har dette som grunnlag? Vil jeg enklere gå i fettbrenningsmodus/ketose på grunn av det?

Jeg har fått litt svar på det alt. Virker jo forsåvidt logisk at jeg skal komme lettere i ketose.
Og angående vitaminer. Hva er det kalium og magnesium gjør?
Og er en spiseskje møllers tran om dagen tilstrekkelig? Jeg spiser jo fisk omtrent tre til fem ganger i uka, da i hovedsak laks.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat