Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-07, 10:30   #1
Tuttan
Medlem

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 56
Tuttan er på en erverdig vei

Koffeinfri kaffe

Har lest at kaffe kan være lurt å styre unna hvis vekten står bom stille, men hva med koffeinfri kaffe? Er det greit? Kaffe med en Natreen sukett og en fløteskvett inntas 3-4 ganger om dagen, og er det jeg koser meg med på kvelden hvis jeg vil ha noe "godt". Har nå skjønt at både kaffe, fløte og sukett kan være lurt å kutte ut en periode... Men som en erstatning så kan jeg kanskje klare meg med en svart koffeinfri. Må lære meg å like det rett og slett. Hva med te? Inneholder ikke det også koffein? Finnes det koffeinfri te som ikke er frukt-te?

Lurer litt på hva slags andre matvarer som kan være lurt å holde seg unna når vekten står stille over flere uker?
Har lest om: cottage cheese, nøtter (spiser kun valnøtter) søtningsstoffer, fløte. Er det flere ting som kan være greit å kutte ut en periode for å se om vekten begynner å krype nedover igjen? Vet ikke om jeg husker riktig, men bør man være forsiktig med avocado? Spiser en halv i salaten til lunsj 2-4 ganger i uken.