|
Sv: Hvorfor ikke bars?
Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.
Leste i en annen tråd at det ikke er anbefalt å spise bars f.eks hver dag. At de kunne virke vektreduksjonshemmende. Hvorfor gjør de det? Jeg har aldri spist en bar, men har et par-tre stykker liggende. (Nå ble ikke sukkerhunger noe problem likevel, så jeg har ikke rørt dem.)
Men hva er de ment som? Bare til kos? Jeg har tenkt de kanskje var måltidserstattere....
Takk for alle svar fra nybegynneren.
Atkins Nutritionals i USA måtte gå ut offentlig og presisere at barene de selger ikke ment som erstatning for skikkelig mat, dvs. som måltidserstattere. Dette etter at folk erstattet måltider med barer og gikk opp i vekt isteden for ned. Det er utrolig mange som ikke tåler kunstig søtstoff. Mange får vondt i magen, mange går ikke ned i vekt når de spiser dem, - og flere - legger faktisk på seg.
Det er bedre å spise dem som kos. Kankje en gang i uka eller noe. Iallefall IKKE hver dag. Som krisemat er det også OK innimellom, men alstå absolutt ikke daglig.
Etterhvert finner du ut hvor mye du tåler. Men om du erstatter sjokolade med barer oppnår du bare å bytte ut en avhengighet mot en annen. og det er jo ikke meningen !
Om du går på Lindberg kan du spise Lindberg barer på samme måte. Men for ketogene dietter er det bare Atkins sine som er lave nok i karber enda.