Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-07, 21:06   #63
BiggestLooser
Medlem

BiggestLooser sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 62
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Min vei mot bedre helse.

Tusen takk for de varmende ordene, Gerd. Det har vært tungt til tider, men nå er det helsa og ikke det å få en sexy supermodell kropp som teller. Heldigvis.

Mens jeg er her kan jeg samtidig skrive et nytt innlegg til dagboken min.

Flotte tall på blodsukker måleapparatet mitt. Jeg har nå i noen dager holdt meg innen normalen. Nå for 5 minutter siden var jeg på 4,1 og det har jeg ikke vært på lenge. De få gangene jeg har vært der har jeg hatt følingsymptomer fordi kroppen ikke er vant til å ligge så lavt. Jeg føler meg helt ok, men jeg må være forsiktig fordi jeg ligger så nært den ekte følings grensa.

Tallene på vekta aner jeg ikke. Det vil jeg sjekke på lørdag, men jeg tror de ikke har gått ned kanskje heller litt opp. Jeg spiser riktig og er faktisk mer i aktivitet nå. Vi driver å maler dører og karmer på huset. Det blir flere turer opp og ned trapper med tunge malingspann. Mye bøying og tøying. Det er kanskje maling, men jeg kaller det trim.

I går var jeg på hjemmebesøk og bestemte meg for ikke å ta pickup`en. Jeg gikk og det ble ca 30 minutter tilsammen frem og tilbake.

Men dessverre disse tablettene samt økt utskillelse av insulin har vektøkning og økt fettlagring som bivirkning. Jeg må bare gjenta for meg selv det som legen sa at tallene på blodsukkerapparatet er viktigere enn tallene på vekta. Men jeg fatter ikke hvorfor de plutselig er så fine fordi jeg spiser ikke annerledes enn jeg har gjort i det siste.

Ting skjer med huset hver dag. Vi har vann i kranene. Dusjen er oppe og funker (ikke sjekket personlig ennå og det er plass til to der). Speilene på badet måtte senkes fordi snekkeren som satte de opp er høy og mannen og meg er kun 165 cm. De var satt opp i rett høyde for snekkeren, men vi kunne kun se oss i speilen fra haka og opp (og da sto vi på tå).

Bare to dagers jobbing igjen og jeg har to uker "ferie". Noen dager med mannen i Sault Ste Marie mens han er på møter og jeg er på shopping. Vi vil bo på hotell nær Homedepot og Walmart. Når vi kommer tilbake blir det pakking og atter pakking.

Jeg håper bare at jeg holder meg frisk. Det er mange som har influensa nå og til og med høvdingen er helt slått ut. Han var hos sykepleieren og fikk medisin og hadde nesten ikke stemme. Så skikkelig pjuskete ut. Dakars mann.

BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat