|
Sv: Kva gjer eg feil???
Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.
på videokurset sier Torkill at kvinner skal ha opptil 15 karber pr dag, og menn 20
Det er riktig, og det står i boka også. Jeg har snakket med Torkil om dette - og han sa da at det var fordi mange MÅ såpass langt ned for å komme i ketose at grensen var satt til 15. Han sa til meg at det egentlig er en nedre grense og at han har ikke ment at folk skal fortsette å spise max 15 karber pr dag når de først er i ketose. I boks står også at en od kan øke med 5 og se hvordan det går. De fleste tåler godt (og får det faktisk bedre til) ved å spise nærmere 20 enn 15 ! Jeg vet iallefall hva som funker i praksis. På f.eks. Atkins er jo grensen 20 på induksjon Og når vekttapet stanser opp anbefales det alltid å gå OPP karber - ikke ned. Det jeg kjenner til Ketolysekuren så har jeg enda ikke møtt mange som må ligge under 15 ! Snarere tvert i mot. For mange blir det rett og slett for lite.
Husk at uansett diett/filosofi så er det som står i bøkene kun anbefalinger og ikke absolutte grenser. Vi er så forskjellige og det er lov å forsøke litt frem og tilbake for å se hvordan kroppen reagerer.
De fleste som feiler på ketolyse spiser for lite. For lite fett og for lite grønnsaker - og for lite karber.
Nå har jeg tilbudt å regne ut næringsinnhold på matinntaket til Konkelimonke. Og før jeg har sett hva hun spiser er det veldig vanskelig å vite hva som er feil. Og hvor mye/lite karber hun faktisk spiser.