Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-07, 15:42   #12
Sprudle
Gjest

Sv: Kva gjer eg feil???

Jeg sliter med akkurat det samme. Etter å ha stått stille i et par uker, har jeg plutselig lagt på meg 500 gram. Jeg bruker verken barer eller søtningsstoff, så det er ikke en forklaring som treffer meg. Spurte derfor Kenn Hallstensen www.eat-web.com om dette siden jeg for tiden tar en liten pause fra Skaldeman og følger et internettkurs hos eat.

Kenn svarte:
Dette er nok ikke noe platå. Du er nå nødt til å følge med i forandringene i cm rundt om på kroppen din. Poenget er at kroppen din nå gjerne får økt utskillelse av anabole hormoner som veksthormon (kommer som følge av at insulinutskillelsen synker), og at du da bygger muskler selv uten å trene. Dette ser du ved at cm fortsetter å gå ned, selv om vekta står stille (eller enda til går litt opp). Ved omleggingen av kostholdet vil også utskillelsen av stresshormoner gå ned, og da vil det gi kroppen sjanse til endelig å bygge opp igjen eventuelt manglende fettfri kroppsmasse.

Det gjorde meg litt letta, men jeg har likvel valgt å slenge bort vekta en måneds tid. Merker jeg blir litt vel opphengt i denne kostholdsomleggingen når jeg veier meg hver uke. Syns det er griseskummelt å skulle droppe mine faste veiinger en hel måned, men kjenner at jeg må ta noen sånne grep nå.

Jeg er skrekkelig lei av å ikke gå ned, men jeg er enda mer lei av å være tjukk, så jeg holder ut enda en stund!

Svar med sitat