|
Flunk ny på induksjon!
Ja, nå er jeg inne på saker!
Mandagen gikk mer eller mindre i stavene av den enkle grunn at jeg var på reisefot, men fra og med i dag har jeg fulgt reglene.
Jeg har selvfølgelig en ting eller to jeg lurer på, etter å ha lest den så langt fine, dog litt utilstrekkelige 1992-versjonen av Atkins Nye Slankerevolusjon.
*Oliven.. Jeg kan ikke finne noen steder hva det står om oliven! Jeg mener å ha hørt at karbeinnholdet er forsvinnende lite. Det er i så fall den eneste ånklie snacksen jeg har nå.
*Salt. Dette er jeg litt usikker på. Jeg er glad i salt i maten Jeg bruker forøvrig bare confecta havsalt, og vet ikke om det er mye sunnere enn vanlig bordsalt, men jeg synes liksom det smaker litt bedre! Kan for mye salt hindre vekttap? Og stemmer det ikke at salt binder vann? Jeg drikker ganske mye vann, minst to liter om dagen, oftest en del mer om jeg regner med det jeg drikker til måltidene. Bør jeg kutte ned på salt? Noen gode alternativer i så fall? Det er jo salt i så mangt..
*Kaffe. Nå er vel dette et ganske godt kartlagt aspekt, noen kan drikke det, andre ikke. Nå har jeg redusert kaffeinntaket mitt fra fire-fem til én kopp om dagen. Har reduseringen mye å si sånn i tilfelle?
*Ketostix. Hvor mye koster de? 
*Vitaminer og sånn. Dette er hva jeg tar fra før: ølgjærtabletter (b-vitaminer i mange former, også pga av hårvekst) mulitvitaminer fra helsekost (jeg ba om den med mest mulig gode greier i!) c-vitaminer fra matbutikk, møllers tran. Jeg har ikke noen problemer med søtsug å snakke om, så slutta med krom da det ikke virket til å ha noen funksjon. Er ellers blitt rimelig sunn og frisk. Men det er vel en del man trenger i tillegg når man går på induksjon.
*Lavkarbo generelt. For de som vet litt hvem jeg er fra før, så har vel de fleste fått med at jeg har gjort en "lavkarbisk" omveltning av kostholdet uten å følge en spesiell filosofi, og fikk gode resultater (minus godt over 20cm i vitale mål -bryst, midje, mage ), helt til jeg nådde et platå, derfor jeg setter min lit på Atkins nå! Vil det for meg være en fordel at jeg har dette som grunnlag? Vil jeg enklere gå i fettbrenningsmodus/ketose på grunn av det?
*Alkohol. Jeg skal være den første til å innrømme at dette kan bli en hard prøve. Jeg har kommet så langt som å ikke drikke annet øl enn lavkarbo-øl, og helst ikke det heller når jeg har tilgang på vin. Nå skal jeg dog ha to helger uten noe som helst av det. Men når kroppen brenner alkohol, så blir det ketoner, sant? Det vil si at man fortsatt er i ketose mens kroppen brenner alkoholen ut av kroppen, men ikke i fettforbrenningsmodus, right?? Vil det da også si at kroppen går rett over til å brenne kroppsfett igjen så fort alkoen er bortevekk? Eller ødelegger man alt for en tid? Jeg må nesten spørre, for jeg liker å drikke et glass vin, eller en flaske for den saks skyld.
Dette var mye og omstendig, jeg fatter meg kanskje ikke akkurat i korthet, men jeg blir kjempeglad om noen har svar på, eller referanser til tråder jeg har oversett om noe av det jeg lurer på, for jeg vil virkelig at dette skal fungere for meg!
På forhånd takk

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Sist redigert av Photobscura : 20-02-07 kl 22:44.
|