Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-07, 13:50   #5
Håkon
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Oslo
Alder: 50
Håkon er på en erverdig vei

Sv: De siste fem kg?

Mange takk for svar, folkens. Det er et vanskelig område dette med vekt og kosthold så det er fint å få innspill.

Nå er det kanskje enda en faktor som spiller inn, som ikke er særlig kjent. Og det er det med at kroppen har en matlagringsfunksjon i tarmen. Om man spiser mer enn man trenger, omgjøres ikke nødvendigvis all maten til fett eller går ut bak - maten konsentreres til næring og oppbevares i tarmen. Dette er en teori som er fremsatt av John Gunnar Oppheim som står bak trim.no.

Dette kan forklare litt forskjellig. For eksempel at noen har en stor mage, men er tynne ellers, at man gjerne takler en slankekur veldig bra i begynnelsen uten å være særlig sulten (for da bruker kroppen av næringen som er lagret i tarmene) og at dersom man føler seg sulten så kan man spise en skive salami og så plutselig føle seg mett (kanskje ikke alle som har opplevd dette siste).

Og jeg tror kanskje jeg er der nå. I dag, kl. 12.42 har jeg spist et par skiver brie til frokost og en kjøttkake til lunsj, og føler meg helt fin og mett.

Håkon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten ketose Svar med sitat