Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-07, 12:31   #7
lilletrille
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2007
Alder: 43
lilletrille er på en erverdig vei
Sv: PCO - Metforminbruk og prøverørsbehandling

Hei og tusen takk for svar

Det er lenge siden jeg har lest paknings vedlegget til Metformin tydeligvis Burde nok satt meg mere inn i det før jeg hev meg i kast med diett, tar selvkritikk der...

Jeg er helt ny her i forum og har ikke kommet sjikkelig i gang med dietten enda, jeg har altså ikke oppnådd ketose enda!
Tidligere erfaring med Metformin før mitt første svangerskap (da også med prøverør) har vært relativ negativt.
Jeg fikk massevis av mageproblemer, så ut som jeg var gravid i niende mnd da magen var full av luft, og det gikk ikke over heller.
Det var så vondt og ubehagelig at da jeg med mitt første ICSI forsøk ble overstimulert i tillegg, så hadde jeg så vondt i magen at jeg klarte så vidt å puste de dagen det var på det verste.
Jeg ble innlagt på sykehus, der lå jeg en uke.

Har nå rett før jul hatt et forsøk som ikke ble positivt, denne gang hadde jeg en liten anelse av overstimulering, men ikke på langt nær så voldsomt og alvorlig som første gang med ICSI. (vi med PCO kan lett bli overstimulert) Og denne gangen tok jeg ikke Metformin i forkant av forsøket heller!!!

Men jeg har lest at Metformin bør tas både før og under et svangerskap for å redusere faren for spontanabort... Noen som har lest det samme?

Lykke til alle dere andre som også er prøvere