Vis enkelt innlegg
Gammel 14-02-07, 15:45   #89
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Syrnet melk

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.

Takk!

Mener du med lavpasteurisering 70 grader? Jeg hadde lest at testen for vellykket pasteurisering var at ingen enzymer hadde overlevd. Er det da "vanlig" pasteurisering som er slik? Litt mer detaljer hadde vært fint. Og når vi er inne på eksperter: Kunne du sjekke om Wulzen anti-stivhetsfaktor overlever lav-pasteuriseringen. Og hvordan er det med Price faktoren (Aktivator X) i norsk melk?

.

Grei kar, her er svaret jeg fikk av ham;
Du vet jo at Wulzen anti-stivelse, er stigmasterol: og at det blir inaktiver ved pasteurisering.
Og Price factoren eller som du kaller det aktivator X ( katalysator ). blir ikke inaktivert ved pasteurisering. ( Spesielt mye av disse viatminene på våren ), når kua spiser hurtigvoksende gress ).
Håper svaret kunne været til hjelp ?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat