Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-04, 19:19   #10
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Både min sønn og min nevø er voksne nå. Men da jeg la om kostholdet på 80 tallet gjorde min søster det samme (hun også fordi hun var nykter narkoman og MÅTTE spise sunt for å bygge seg opp igjen). Hennes sønn er abstinensbarn og hyperaktiv. Både jeg og min søster oppdaget store endringer .... mest på hennes sønn. Han ble "et nytt menneske" - og plutselig var han "kontrollèrbar" om det går an å bruke det utrykket. Han hang ikke oppned i lysekrona og spiste is lenger. Klatret ikke i lysmaster med fare for både seg selv og andre. Han var ikke TurboThomas lenger ! ...bare Thomas. Fremdeles følger han disse kostprinsippene. ("Kan igge spise slig mad uden at blive syg" sier han om noen byr ham kake !) Min sønn ble blidere, gladere og mageverken han hadde slitt med gikk bort.....(ingen leger klarte å finne ut hva det var...selv ikke etter flere sykehus opphold.) Jeg mener det må ha vært matallergi, - legene vil ikke bekrefte.

Min sønn begynte ikke å legge på seg før han var i militæret (masse usunn mat) og det fortsatte da han flyttet hjemmefra .... uten mamma som kokk. Trodde jeg hadde lært ham noe...og det synker inn hos ham også etterhvert - han har vel gått ned 10 kilo og har noen igjen..... han har slutta med Grandiosa, Cola / Cola Light og drikker bare vann...

Uansett, jeg tror ikke kostholdet kan ta skylden for alt eller at omlegging hjelper ALLE - spesielt hvis de ikke har noe problem med sykdom eller oppførsel, selv om det selvfølgelig er mye sunnere. Men for de som har barn som har problemer av en eller annen art, - er jeg overbevist om at det iallefall ikke er farlig å legge om kostholdet til et mer sunt et. Med mindre sukker, raffinert mel. stivelse og raske karbohydrater......Det mener jeg uansett er det beste for alle, - barn som voksen...