Tråd: Hmpf, leger!
Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-07, 14:15   #1
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Hmpf, leger!

Har akkurat vært og tatt blodprøve, fordi jeg har vært svimmel i 3 uker. Riktignok var jeg på båt helgen før svimmelheta begynte, men jeg mener selv at det burde gå over etter 3 uker...
Siden jeg har skiftet fastlege måtte jeg en tur innom legen før han atteserte for å ta blodprøve, noe som forsåvidt var greit nok. Så jeg forklarte at jeg var svimmel, og at jeg kanskkje lurte på om jeg hadde lavt jernnivå, eller manglet vitaminer. La til at jeg hadde b-vitaminmangel i fjor vinter. Så han ga meg en attestasjon på å sjekke jern. Ikke noe annet. Måtte krangle meg til å få sjekket blodsukkeret til og med, selv om jeg sa at jeg lå i øvre sjiktet alltid. Ikke noen spørsmål om tidligere historie, andre plager e.l.
Har vært et par ganger hos homeopat, og har kanskje blitt litt bortskjemt for de spør og graver jo om alt mulig. Og ikke minst så tenker de på mulige andre vinklinger. Og ser på deg mens de snakker til deg!
Arg, kjenner jeg er skikkelig sur nå! For min del skal det litt til å psyke meg opp til å gå til legen fordi jeg bare føler jeg bruker opp tida deres unødverndig... Og nå fikk jeg jo hvertfall det inntrykket da. Hypokonder liksom!
Så hjertesukket mitt er vel egentlig; er det noen som vet om en OK lege i oslo-området, som det går an å snakke med og som ikke har alt for full fastlege-liste?