|
Sv: Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram!
Opprinnelig lagt inn av **Angelica**, her.
Akkurat! Takk Nille! Greit å få forklaringen på det da.... Men da vet jeg det. Skal bli spennende å se denne dangen da, om jeg går ned.
Men hvor mye eller hvor fort kan jeg forvente å gå ned da? (Jeg vil som sagt ned fra 70 til 60kg.)
Noen som har erfaring med det? Jeg ser for meg at motivasjonen kommer til å svikte etterhvert hvis jeg ikke ser noen fremgang. Vil helst gå ned fortere enn f.eks. 1kg i mnd.
Jeg tror du vil være tjent med å jobbe med innstillingen din. Ikke se på omlegging av kosthold til lavkarbo som en "kur" som du kan hoppe av hvis den "ikke virker". Se på det som en livslang endring av kosthold - gevinsten er bedre helse og velvære.
Det er viktig ikke å henge seg opp i et tall på en skala. Vær forberedt på at kroppen din ikke er enig i at 60 kg er din normalvekt. Jeg har bestemt inntrykk av at mange (kanskje de fleste?) kvinner mener de burde veie mindre enn det som er naturlig for dem.
Lån bort vekten i minst et halvt år, spis sunn lavkarbo-mat ihht den filosofien du har valgt - og kjenn på forskjellen!
Lykke til!
|