|
Sv: Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram!
Opprinnelig lagt inn av **Angelica**, her.
Hm... Nei, det er riktig det at jeg ikke hadde lest boka. Men jeg leste om Atkins i Bailine-boka. (for de som har hørt om den) Der sto det en oversikt over Atkins og flere dietter bl.a. Det sto der at den første uka skulle man ikke ha i seg mer enn 8g karb. Jeg leste det mange ganger, og forsto det som 8g i løpet av hele uken. Ikke hver dag. Men men... Der ligger vel forklaringen.
...og opplysningene i Bailine boka, er bygget på 1982 utgaven av Atkins, siden den gang er karbetallet øket fra 8 til 20. Den boka Bailine gir ut nå (39. utgave) påstås å være utgitt i 2004 - og den har dessverre samme feil. Der står det også 8 fram karber pr dag den første uke, for så å øke med 5 gram karber pr uke den neste ukene. Og det er nok forklaringen på at du ikke gikk ned ja. Jeg begynte på 8 gram pr dag i 1982, - og spiste grønnsaker. OG jeg gikk ned i vekt. Men det var innmari vanskelig å holde - og jeg fant fort ut at jeg hadde samme effekt med høyere inntak av karber. Så jeg lagde min egen versjon - det samme Atkins skrev om i oppdateringen i 1988 og 1992. Siden da er boka revidert både i 1999 og 2002. Med nyere forskning og masse endringer !