Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-07, 15:52   #20
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram!

Opprinnelig lagt inn av **Angelica**, her.

Hm... Nei, det er riktig det at jeg ikke hadde lest boka. Men jeg leste om Atkins i Bailine-boka. (for de som har hørt om den) Der sto det en oversikt over Atkins og flere dietter bl.a. Det sto der at den første uka skulle man ikke ha i seg mer enn 8g karb. Jeg leste det mange ganger, og forsto det som 8g i løpet av hele uken. Ikke hver dag. Men men... Der ligger vel forklaringen.

...og opplysningene i Bailine boka, er bygget på 1982 utgaven av Atkins, siden den gang er karbetallet øket fra 8 til 20. Den boka Bailine gir ut nå (39. utgave) påstås å være utgitt i 2004 - og den har dessverre samme feil. Der står det også 8 fram karber pr dag den første uke, for så å øke med 5 gram karber pr uke den neste ukene. Og det er nok forklaringen på at du ikke gikk ned ja. Jeg begynte på 8 gram pr dag i 1982, - og spiste grønnsaker. OG jeg gikk ned i vekt. Men det var innmari vanskelig å holde - og jeg fant fort ut at jeg hadde samme effekt med høyere inntak av karber. Så jeg lagde min egen versjon - det samme Atkins skrev om i oppdateringen i 1988 og 1992. Siden da er boka revidert både i 1999 og 2002. Med nyere forskning og masse endringer !