Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-07, 14:37   #19
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram!

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Om man spiser 2500 kalorier hvoran endel er karbohydrater så vil de fleste legge på seg. Om man spiser 2500 kalorier med svært lite karbohdyrater (og riktig kombinasjon fett/protein) vil den samme personen gå ned i vekt.

Ergo er ikke en kalori en kalori uansett, de virker forskjellig avhengig av hvor den kommer fra og hva den kombineres med.

Min enkle forklaring som jeg bruker når folk spør hvorfor jeg kan spise mange fler kalorier på lavkarbo enn på vanlig kost.

ok... for min del så har ikke vektnedgang så mye med kcal å gjøre. jeg ligger på 600 -1000 pr dag, og kan gå opp i vekt av det dersom de kommer av karber, men det har mer å gjøre med hva karbohydratene gjør i kroppen min enn antall kcal, og det tror jeg gjelder alle...

men det var min mening da