Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-07, 01:18   #5
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram!

Opprinnelig lagt inn av **Angelica**, her.

For ca. 3 år siden gikk jeg på Atkins. Jeg var i ketose i 1 mnd. konstant, men gikk ikke ned noe som helst. Et par kilo de første dagene muligens, men ikke mer. Det skal sies at jeg ikke er så VELDIG overvektig, men skal kvitte meg med ca.10 kg. (Er 1.70 høy og veier 70kg. pr. i dag.)

Jeg har fått med meg såpass at grønnsakene er viktig på ketolysekuren.

Er det derfor jeg ikke gikk ned på Atkins? Den mnd. spiste jeg ingen grønnsaker, bare fett og kjøtt, egg og rømme o.l Sticken ga utslag hele tiden. Den var nesten alltid mørk. Jeg drakk heller ikke mye vann.

Det som skjedde var at etter 1 mnd. uten karbo og uten å ha gått ned noe, så ga jeg opp rett og slett. Men fattet nytt mot nå, når jeg har lest litt om ketolyse.

Noen som kan gi meg noen svar på dette? Jeg har ikke lyst til å gå i ketose denne gangen uten å gå ned noe....

Takker for svar!

Du hadde ikke lest boka da, før du begynte på Atkins. For hadde du lest boka, så hadde du sikkert sett at Atkins IKKE er bare fett, kjøtt egg og rømme etc. Du gikk nok ikke på Atkins den gangen nei. Du brøt nemlig med en av Atkins viktigste prisnipper: Atkins sier du skal spise minst 20 gram karbohydrater pr dag. og hovedvekten av disse SKAL bestå av grønnsaker. Grønnsaker er på Atkins (som det er på Ketolysekuren) en av de viktigste forutsetningenen for å lykkes. Det står også at du skal være forsiktig med rømme, fløte og meieriprodukter.

At du hadde utslag på stix betød ikke annet enn at du fikk i deg mye fett. Stixen viser bare hva som skjer i urinen din. Den viser ikke hvor fettet kommer fra. Ketose er en kostbar forbrenning for kroppen og du trenger alle enzyene og mineralene som finnes i grønnsakene.

Mitt råd til deg nå er å lese boka "Slank med Ketolysekuren" grundig før du begynner. Da vil du skjønne hvordan og hvorfor kuren virker. Å ikke lese boka skikkelig først er som å kjøre bil uten lappen - det ender som regel i grøfta !

I følge vekt og høyde er du ikke srælig overvektig - og det er desto vitigere at du virkelig følger reglene om du skal lykkes !

Lykke til videre - dette klarer du !!