|
Sv: O`boy
Takk for forklaring, Solan. Jeg skjønner hva du mener. Jeg bare spør, for jeg er ikke overbevist den ene eller den andre veien. Jeg har en akupunktør som sier kategorisk: Kumelk er for kalver, ikke for mennesker.
Jeg tror også melk hadde vært sunnere om den ikke var pasteurisert og homogenisert, og ikke minst om foret til kyrne hadde vært et annet ...
Det er vel helst laktosen jeg ikke tåler så godt, det går bedre med ost og rømme og sånt, men det viser seg at vekta begynner å gå ned når jeg kutter ut alle melkeprodukter, og det er sannsynligvis fordi at jeg har en intoleranse. Problemene startet i grunnen ikke før jeg begynte på Atkins og begynte å innta mye mer fløte, ost og creme fraiche. Derfor er jeg litt skeptisk om det er så lurt å innta veldig mye av det.
Jeg kjenner flere som ikke har trodd de hadde melkeintoleranse, men som har fått bedre helse etter at de sluttet med melk. Mangeårig løs mage har blitt bra ... Og ei venninne av meg har blitt kvitt cellulitter etter at hun kuttet ut melk ...! Ikke det mest alvorlige kanskje, men plagsomt nok. Homeopaten hennes sa at man kunne se det på akkurat det med cellulitter, at de som ikke drakk melk ikke hadde dem.
Her skulle det vært en avslutning, men nå gikk jeg tom 
|