Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-07, 23:26   #37
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: H-melk

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.

Sammenligner jeg med min skummetmelk+fløte-mix, så tør jeg faktisk påstå mixen smaker bedre enn H-melka fra butikken.

Har prøvd å blande fløte med skumma melk EN gang, og endte opp med små klumper som fløt rundt i noe som så ut som lyseblått/lyslilla vann. Never again!

De som har smakt melka rett etter den er tappet fra jura forteller forresten at den melka smaker adskillig bedre enn kartongmelka, som de mener smaker noe surt.

Her har du nok blitt utsatt for en av to kjente figurer:
1: Økofreaken, som mener de kan smake forskjell på maten etter hvor mange ganger bonden klappet høna før den la egget som pastaen ble laget av... Ja, dere skjønner hva jeg mener.
2: Melkebonde som har tilgang på og er vant til å drikke råmelka, og derfor er kjøpemelk den uvante for han, og dessuten mener de også ofte at denne melka er bedra av rewnt økonomiske årsaker. (hvorfor kjøpe det du har fri tilgang til?)
Jeg er av de "heldige" som opptil flere ganger har drikki melk både rett fra kua, og rett fra melkemaskine, og samme hva de sier: Det smaker dynge!
For å prøve å gi et bilde av det: Ta et glass h-melk, hell oppi en god del kremføte (helst skal den bli liggende på toppen), lå det så stå og varme seg godt til ca kroppstemperatur. Drikk. Fristende, ikke sant?

.