Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-07, 01:17   #18
Sondre
Medlem

Sondre sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Til dere som vil spare penger på røyk...!

Jeg er forbauset over mennesker som fortsatt røyker, hvertfall mennesker som er litt helsebevist. Har vokst opp i et hjem med mye røyk og har svigerfamilie som også røyker.

Eneste som ikke røyker er meg selv, min kone og min bror.

Heldigvis jobber jeg i et firma hvor det nå er kun 1 av ca. 25 stk som røyker. Presset er høyt for den siste å slutte (han har akkurat begynt å jobbe hos oss).

Jeg har tidligere røyket selv og vet delvis hva det innebærer.

Ødeleggelsene som røyken har på kroppen er bare så omfattende at man like gjerne kan legge seg ned i graven. De som unngår store problemer nå eller i nær fremtid, har hvertfall ikke lyse utsikter for fremtiden.

Nesten en halv million mennesker dør hvert år pga. røyk-relaterte sykdommer i USA. Det får deg til å tenke hvor mye lidelse som disse og andre mennesker som unngår å dø, må gå igjennom. Noen som vet hvor mange dette er i Norge?

Et lyspunkt i dag er jo at det er mindre enn noensinne som røyker, men det burde ikke vært noen i det hele tatt.

Unnskyld at jeg trengte meg på en røykers-tråd men jeg klarte ikke å dy meg .

(Hilsen en som er glad at livet hans ikke er styrt av store onde selskaper som kun ønsker å gjøre deg avhengig av sine produkter og ta alle pengene.)

PS. Jeg har sett mange mennesker som har stumpet røyken på dagen uten å se tilbake, og jeg har sett mange som prøver alt mulig fra å kutte ned gradvis, plaster, tyggegummi... og de sliter maks. Jobber fortsatt iherdig med å få foreldrene mine til å slutte. Noen tips?

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat