Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-07, 14:46   #7
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Til oss som vil spare penger på mat?

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.

Steike! Har du en oversikt over hva du spiser i løpet av ei uke? (Håper det ikke inneholder mye fisk; jeg hater fisk.)

Nææh, dessverre har jeg ikke det. I det siste har vi hatt tynnribbe (250g pr pers pr måltid), urfe-steik, hest, taco og fiskewok for eksempel. Kjøper kjøtt på tilbud, og prøver å få det til å strekke til flest mulig måltider. En pakke kjøttdeig holder til to personer i to dager. Av rent kjøtt beregnes soim regel 100g per person. Grønnsaker som går igjen er brokkoli, blomkål, salat, tomat, løk, paprika, agurk. Det blir aldri de store summene av det. Ellers brukes det en del ost og noe kjøttpålegg. Frokost blir ofte Fevang bacon i bit til 70,-kr kiloen og invandrersjappeegg.

Det er ikke mye fisk. Det er min bedre halvdel som er fiskeelsker her i huset, så det blir ikke mer enn et par ganger i måneden.