|
Sv: Sugen...
Jeg begynte akkurat å lese litt om ketolyse og er skeptisk til anbefalingen (det er ikke direkte anbefaling, men..) til å drikke brus. Sukkerfri eller ikke, så ville jeg vært skeptisk til en helsediett som ikke konkret advarer mot å drikke brus, uansett om det er sikkerfri eller ikke. Brus, spesielt cola, er utrolig syrlig og ikke bra for kroppen.
Som jeg har nevnt før i denne tråden, så har aspartame en potensiell helsefare. Skulle gjerne ønsket de begynte å bruke Stevia, men sukker/søtstoffindustrien kan jo ikke ta patent på en plante stakkars! (Har forresten fått kjøpt Stevia på Sunkost, selges som et dyrefôr produkt)
Kaffe er også en del av den "anbefalte" dietten, noe jeg personlig aldri ville anbefalt noen å drikke.
Når det er sagt, er jeg også skeptisk til kurer. Jeg ville anbefalt å funnet noe som ikke innvolverer midlertidige livsendringer. Ketolysekuren bør man ikke gå på lengre enn 6 måneder og så bør man ta en pause på minst 3 måneder. Hva skjer med mange i denne perioden?
Det man ofte hører fra jojo-slankere er at det ikke er noe problem å miste noen kiloer, men problemet er å holde vekten. Derfor er jeg skeptisk til en kur som du ikke kan leve med resten av livet.
Ketolysekuren kan sikkert være et bra springbrett for mange, men jeg vil råde folk til å skikkelig planlegge hva man gjør når kuren er over. Uten en god plan, så faller man fort tilbake til gamle synder.
(Vennligst ta mine kommentare for hva de er, nemlig hva jeg klarte å få ut av websiden ketolyse.no i løpet av noen minutter)
|