Tråd: Sugen...
Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-07, 01:26   #16
tnutt
Medlem

Medlem siden: Dec 2006
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Sugen...

Sitat:
Her er det heller ikke snakk om null karbo. Det er det absolutt ingen her inne som anbefaler. Selv ikke Skaldeman. Manbør absolutt ikke ligge under 15-20 pr dag. Det MÅ man for å få i seg de vitaminer og mineraler kroppen trenger for å fungere. Det er ikke alt som kan erstattes av kosttilskudd.
Sitat slutt.

Etter som jeg har forstått Skaldeman så trenger man ikke karbohydrater av noe som helst slag. Kroppen lager selv det sukkeret den trenger via protein og fett, og variert animalsk mat innholder alle essensielle næringsstoffer. Grunnen til at Skaldeman setter mengden karbohydrater til f.eks. 5 % ved vektreduksjon oppfatter jeg som en erkjennelse av at det er vanskelig å unngå karbohydrater, og det heller ikke er noe problem med karbohydrater i små mengder. Men jeg har ikke oppfattet det slik at man må opprettholde et visst minimum av karbohydrater.

Wolfgang Lutz oppfatter jeg heller ikke som forsvarer av et minimum av karbohydrater i kosten. På side 18 i hans bok "Bedre uten brød" så står det "Hvert eneste karbohydrat kroppen trenger, kan dannes enten av protein eller fett."

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat