|
Sv: Dagbladet: Vi spiser mer kreftfarlig
Jeg har en teori, som det forsåvidt også blir nevnt her at om rødt kjøtt er kreftfremkallende så må det ha en del med industrilandbruket, kraftforing, genetisk framaling av "den perfekte kua" (jfr NRF-kua versus telemarkskua, som man kan kalle original ).
Når man driver rovdrift på Moder Jord, biter Moder Jord tilbake.
Så jeg er veldig økologi-fan. Jeg spiser jo ikke kjøtt fra dyr overhodet, men masse masse masse fisk og sjømat.
Hadde det vært så enkelt da jeg kasta meg på mat-ideologien for ca ti år siden, skulle jeg spist vilt veldig ofte.
Men dessverre er dette utrolig dyrt, og frysevarer har en tendes til å tine på en femtimers tur fra min elgjaktende far...
Og min stakkars mage tåler ikke en gang å spise tomatsaus med baconpulver engang (noe jeg ved et mistak gjorde for et par år siden, og tilbragte en helg på do....) Så jeg kan heller ikke spise vilt de gangene jeg er hjemme på bøgda. Dette har jeg også prøvd...
Jeg har i følge min blodtype veldig gode forutsetninger for å klare meg uten animalsk kjøtt.
Men tilbake til diskusjonen. Jeg tror dette kan være litt samme type backslap som Creutzfeldt Jacobs sykdom.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|