Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-07, 20:28   #3
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Dagbladet: Vi spiser mer kreftfarlig

Jeg vet ikke hvordan de har kommet fram til denne konklusjonen, men jeg tviler sterkt på at den har noe særlig hold i virkeligheten. Jeg skulle gjerne likt å vite litt mer om saken. Er det basert på at rødt kjøtt inneholder et bestemt stoff som de har linket til en spesiell sykdom, eller er det basert på en studie av større folkegrupper med kartlegging av matvaner? Første typen studie viser seg jo ofte å føre til gale konklusjoner på grunn av at man overser den store sammenhengen. Andre typen studie glemmer helt at matvaner ofte henger sammen med andre vaner, og gir derfor et dårlig grunnlag for å konkludere med noe som helst. Derfor opplever jeg at i 99% av tilfellene skriver tabloidavisene bare tull og tøys of fanteri om kosthold og helse. Med andre ord: Slutt å kjøp Dagbladet!

Det er ikke nødvendigvis sunt for alle og enhver og spise rødt kjøtt. Det er som sagt tungt fordøyelig, og vi er like forskjellige inni som utenpå. Men ingen bør under noen omstendigheter ta til seg det de leser om kosthold i avisene.