Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-07, 02:28   #13
Enid
Seniormedlem

Enid sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Hjælp! - Hvor skal jeg rope??

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

For å gi poeng, så trykker du på den vektskåla til, tror jeg, høyre i innlegget. Dine egne tilbakemeldinger ligger inne på ditt kontrollpanel. Du kan vise hele, eller forminske ved å trykke på "mine siste tilbakemeldinger" eller noe sånt.
Tror nok jeg har gitt deg en eller to

Jeg er nok ganske sikker på at selv om det som skjedde da jeg var barn var genuint kjipt og vondt, så er det opplevelser som har gjort meg til den jeg er i dag. Egentlig lot jeg meg vel aldri påtre den offerrollen. Og jeg sitter igjen som en sterk, og forhåpentligvis empatisk quinde med innsikt i livets litt mørkere sider!
Men det er det som har gjort meg til meg, og jeg har ikke noen grunn til å være bitter. Men det er en del av min historie, og jeg synes det må til noen virkelige historier i en sånn sak som dette.

Kjæresten min jobber med autister, og jeg tror det har gjort ham til en veldig tålmodig og godvillig person. Det er mange morsomme situasjoner på jobben hans, og så langt han kan i forhold til taushetsplikten forteller han små anekdoter fra jobben, de snodigste ting, men med varme og omsorg.
Jeg er sikker på at du som har en søster med downs har fått en god del sånn positiv bagasje. Jeg jobba sånn litt i barnehage hvor det var et par med downs som var der i blant, noen så utrolig dedikerte, kjærlighetsfulle små mennesker har jeg aldri før i mitt liv møtt

Hehe, litt flaut at jeg ikke har oppdaga det systemet før nå, gitt.... Men jeg er on it! Nå skal det roses i vei!

Det med å stå fram og tørre å fortelle sin egen historie tror jeg er enormt viktig i slike saker som dette. The personal is the political!

Jeg blir utrolig glad når jeg ser det har blitt en fighter av deg, med innsikt og empati. Det er lett å bli bitter, sint, selvdestruktiv og hatefull etter vonde opplevelser. Å lande med begge beina, og faktisk ta med seg det gode og legge det vonde bak seg, det krever mye pågangsmot og ressurs-sterkhet, og er det desverre ikke alle som har. Kudos til deg!

Lillesøstra mi er gull, ja Hun har masse positiv bagasje, men også, som oss andre, en del negativ. Tror akkurat dét stort sett er likt for alle mennesker!
Og ja, det blir som du sier, ganske mange morsomme og komiske situasjoner med henne i livet! Hun har ikke de sperrene som de fleste av oss andre lærer oss/ legger på seg selv, og hun lever stort sett med følelsene godt synlig uttapå

Men det var jo et sidespor.

Tror kanskje debatten om barn og fedme er noe av det viktigste vi kan ta opp for tiden. Ønsker meg virkelig mer fokus på dette temaet, og er utrolig glad for at det blir snakket om her inne på forumet.

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat