Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-07, 21:15   #6
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hei

Har jo prøvd meg på atkins lignende mat et par uker. Har ikke sjekket vekta ennå , men har gjort andre erfaringer.
Jeg har kunnet slutte med vanndrivende medisiner
meeeen har også fått mensen tilbake!!!!! DET ville jeg ikke da! Går jo på p-sprøyte for å slippe det. Har ikke hatt mens på tre år jeg og så kommer den nå når jeg spiser lavkarbo???

Kan virkelig lavkarbo få kroppen til å overstyre "tilført hormongreier" for å få kroppen i naturlig gjenge igjen?? Og virker sprøyta fremdeles eller er den utradert av denne lavkarbokosten???

Håper Torkil kan svare meg, er jo litt småfrustrert da

Man mister ikke mensen av å ta vanndrivende, - og en får ikke mensen tilbake ved å slutte med dem.

MEN derimot er det ganske vanlig å få mensen tilbake ved lavkarbo kosthold. Det har med hormoner å gjøre. Man oppnår balanse i blodsukker/insulin når man spiser lavkarbo - dvs. at man oppnår en viss hormonblanse og dermed får man mensen igjen, - for å si det veldig veldig enkelt ! (Det er litt mer komplisert denn dette altså, men det er i basis dette som skjer). I en periode vil de som tar P-sprøyter eller har hormonspiral oppleve at man får mensen tilbake, - men den vil sannsynligvis forsvinne igjen etter ganske kort tid, når kroppen har fått balansert seg/hormonene igjen. De som tar P-piller opplever at mensen kommer urelgelmessig på tvers av pillebruken. Dette stabiliserer seg også etter kort tid.