Tråd: Kosttilskudd
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-07, 12:02   #7
Sondre
Medlem

Sondre sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kosttilskudd

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten, her.

Hvis du hadde kuttet ut ordet 'karbohydrater' så hadde jeg vært enig med deg. Det er en myte at det er viktig med inntak av karbohydrater i forbindelse med trening, og særlig da i tilskuddsform.

Jeg FRARÅDER folk å ta tilskudd i form av 'karbo-drikker' etter trening. Har til gode å se et sånnt produkt som er lavglykemisk/uten sukker/raske karbohydrater.

Karbohydrater og og protein har en synergisk effekt etter trening og det er viktig å innta drikken så fort som mulig etter treningen for å få best effekt.

Poenget med å ta en slik drikke er for restitusjon av kroppen. Kroppen prøver desperat å fylle opp lagerene igjen, og hvis du bare har en tung biff i magen så vil det ta laaang tid. Man er også veldig slapp etter en trening og karbohydrater vil hjelpe på dette.

Min interesse for trening er mer kroppsbygging enn slanking. Jeg oppnådde gode nok resultater med endringer i diett og trengte ikke å fokusere på slanking med trening.

Som sagt, jeg vet ikke hva som er optimalt hvis man ønsker å gå ned i vekt, men gjennom den treningen jeg gjør og kosttilskuddet jeg tar så har jeg redusert mitt fett nivå mange prosenter.

Mer informasjon med referanser til hvorfor det er positivt å blande karbohydrater og proteiner i en drikk etter trening kan du finne her:

http://www.treningsforum.no/article/...8_ettertrening

Man er jo alltid på utkikk etter god informasjon, så jeg tar gjerne i mot noen motargumenter for å unngå karbohydrater. Ellers i dietten min så er lav GI veldig viktig, men etter trening så har jeg følt behovet for raske karbohydrater.

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat