|
Sv: Forbud mot transfett, i New York...
Transfett er veldig helsefarlig så det er fornuftig med forbud. Men jeg stiller meg kritisk til hvordan alt etterhvert skal bli forbudt fordi det kan vise seg å ha negative effekter (som oftest kun i ekstreme doser). Jeg skulle gjerne ønske at jeg kunne få kjøpt Stevia f.eks..
Det er på tide at mennesker selv tar ansvar for sin egen diett og liv. Man kan ikke leve i god tro at offentlige organer eller matvareindustrien vil passe på deg. Det er kun deg selv som kan ta vare på deg selv.
Voksne mennesker burde ha rett til å drikke og spise hva de måtte ønske, om det er kaffe og røyk, eller brus og kjeks.
Hvis transfett skal bli forbudt, så burde hvertfall brus og coca cola bli forbudt. Kaffe burde også, som inneholder enorme mengder av det mest misbrukte stoffet i verden, coffein. Coca Cola har en pH verdi som er direkte skummelt og vil fungere som kraftfôr for kreftceller i kroppen.
Edit:
Fra Aftenposten:
– Vi forsøker å redde liv. Bare i New York kan dette bety 100 færre dødsfall i året, sa byens borgermester Michael Bloomberg under en pressekonferanse da det omstridte vedtaket var fattet.
Mange store svik, bedrag, krig og drap har et utgangspunkt som er positivt, men vi vet ofte hvordan det ender. La individet stå ansvarlig for sine egne handlinger og ikke innfør enda en restriksjon som ytteligere korter ned den personlige friheten vi har igjen.
Sist redigert av Sondre : 23-01-07 kl 17:07.
|