|
Sv: Kosttilskudd
Hei Tøffa!
Det er flere typer man kan bruke alt etter hva man ønsker å oppnå. Ettersom jeg ikke er ute etter vektreduksjon men vedlikehold så vet jeg ikke så mye om hvorvidt disse produktene hjelper til på vektreduksjon. Uansett så er det viktig med nok av proteiner og karbohydrater når du driver aktiv trening. Hvis ikke så vil treningen din bryte ned muskler fremfor å bygge dem opp.
Som mellommåltid ca. 1-2 ganger om dagen tar jeg et produkt fra Proteinfabrikken som heter Meal-RP. Denne kommer i både jordbær og sjokolade smak og er veldig god. Den er en fullverdig måltidserstatning som inneholder vitaminer og mineraler, m.m.. Det nevnes av Proteinfabrikken i deres reklame at Meal-RP er et bra produkt for vektreduksjon.
I tillegg har jeg en boks Whey Tech som jeg tar en gang iblant. Denne fungerer ikke som en måltidserstatning. Tar den noen ganger en halvtime/time før trening.
Etter trening så tar jeg shake blandet med melk/soaymelk av Carbo Fuel og 100% Whey Tech. Følger foreløpig den anbefalte dosen på boksen.
Akkurat nå tar jeg en rensekur som skal fjerne gifter og avfall som har samlet seg opp i kroppen min. Jeg må drikke mye vann og den er veldig vanndrivende. Den kan føre til at jeg går ned i vekt pga. tap av vann i muskler og kropp.
Pga. rensekuren så tar jeg ikke kreatin. Kreatin vil gi deg ekstra og "eksplosiv" kraft til å klare mer styrkeøvelser, men kreatin binder også vann i musklene dine så du kan risikere å bli litt "fløffy" mens du tar dette. Jeg har tidligere tatt kreatin og kan anbefale dette i en periode mens du bygger deg opp, så når du slutter vil kroppen din og musklene bli mer definerte og vekten vil gå ned igjen.
Lykke til med treningen!
Her kan du se noen av produktene jeg tar:

|