|
Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?
Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.
Men det er jo for galt at vi ikke kan ha skikkelig drikkevann bare fordi myndighetene ikke gjør jobben sin da! Vi betaler faktisk for vannet vi får i springen også ... Og ikke minst er det veldig upraktisk å skulle ta alt vann til mat og drikke fra en flaske. Er det f eks giardia i vannet skal man ikke en gang pusse tennene i det ...
Det er jeg enig i Frøy, vi skal ikke behøve å kjøpe vann. Men noen steder MÅ de. Når vannet til og med SER skittent ut.... Visst kan det virke upraktisk, men du blir vant til det og. I USA klarer jeg ikke smaken på vannet for der smaker det sterkt av klor. Tenkte ikke på at det var upraktisk med vann fra flaske til alt vi skulle spise/drikke.... Gjør alltid det når vi er på ferie ellers og. Gemte meg bort en gang på Tenerife. Skylte tennene etter tannpussen med vann fra springen - *pføy* det var ille. Vi kjøpte 10 liters dunker med vann som vi helte over på mindre flasker og satte i kjøleskapet etterhvert som i trengte. No problem der heller.