|
Sv: Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet?
Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.
ja, det kan hende en sjelden gang at det smaker litt klorete av vannet, men ikke ofte. jeg kan virkelig ikke klage på springvannet her på grünerløkka, og kan jo godt være vi får vannet vårt fra maridalsvannet vi også, virker jo logisk.
husker romkompisen min fra tida i vika påsto at vannet vi fikk i springen der var filtrert kloakk jeg håper han bare sa det for å beskrive smaken!!
Jepp, vannet her på Grünerløkka er fra Maridalsvannet. Og jeg synes det er fryktelig mye klorsmak jeg da ... Visstnok har de begynt å klore mer i vinter pga bakterier. Men Vivatap tar vekk klorsmaken!
Jeg så nylig et program om vannkvalitet og om den saken med giardia (en liten parasitt som lever i vannet, og som gir kraftig infeksjon) som var i Bergen, der masse folk ble veldig syke, og noen har fått kronisk sykdom pga det. Renseanleggene både i Oslo og Trondheim er for dårlige i forhold til Giardia, og blir det en oppblomstring, som kan skje når som helst, kan fort det samme skje her som i Bergen ... Klor stopper ikke giardia, det må være et fysisk filter. Synes det er litt skummelt å tenke på jeg ... Da jeg var i St Petersburg i sommer drakk vi ikke vann fra springen og holdt oss unna isbiter osv fordi det er veldig mye giardia der. Og så viser det seg at det kan være like farlig å drikke vann her ... 
|