Sv: Vad er det som er vanskligast med å spise på restaurant?
Opprinnelig lagt inn av Sirene, her.
Jeg har mange års erfaring med å spise ute med cøliaki, og det er jo samme problem. Man må spørre om, hva maten inneholder og eventuelt be om alternativer. Min erfaring er at man må velge restaurant med omhu. .
Var ute med kollegaer for en drøy uke siden. Vi var på elvebredden resturant i Oslo og der hadde man bestillt en selskapsmeny til alle. Jeg ba betjeningen om å ikke få sukker eller mel basert mat, og spurte også om jeg kunne få olivener mens de andre gumlet hvitt brød. - Olivene dukket aldri opp. Første lille introrett var ok (slik som den var), mens neste var andeleverpostei (spurte om den inneholdte mel, men de sa nei) dynket i en søt appelsinsaus. Ble sittende å skrape av sausen. - Kjøttet i hovedrett ble så servert med en søt-vinsaus og jeg ble sittende å skrape av kjøttet igjen og grønnsakene lå selvsagt på bunnen - dynket de og så dette giddet jeg ikke. Til dessert hadde de fått med seg at jeg ikke kunne spise typisk søtt og da kom de med et ostefat - og spurte så om jeg ville ha honning til..... !!!!! - Det var dritslitsomt å spise ute !
Shallow
Sist redigert av shallow : 21-01-07 kl 11:03.
Årsak: skrivefeil
|